Co jeść, żeby obniżyć poziom cholesterolu we krwi?

blood sugar meter with fruits


W naczyniach krwionośnych wciąż toczy się bitka między dobrym a złym cholesterolem. Stawką jest twoje zdrowie. Aby konsumuje zachować, warto ograniczyć konsumpcja tłuszczów zwierzęcych i przestrzegać czterech antycholesterolowych dewiz. To istotnie proste.

1. Skuś się na jabłko

Jednym z najskuteczniejszych pogromców cholesterolu jest błonnik, głównie ten z jabłek. Działa gdy pędzel, która wymiata spośród organizmu tłuszcze, zmniejszając tym samym przyswajanie cholesterolu. Błonnik znajdziesz też w porzeczkach, jagodach, borówkach, marchewce i pietruszce. Jego bezwzględnym źródłem są również otręby owsiane pl.wikipedia.org.
Nasza rada: Powinnaś dostarczyć biontowi co bynajmniej 30–40 g błonnika dziennie, czyli zjeść np. dwie pajdy chleba razowego, dwa średnie jabłka, pomarańczę, trzy ziemniaki, 100 g kapusty pekińskiej i trzy łyżki fasolki szparagowej. Aż do każdego posiłku dodawaj łyżkę otrębów owsianych.

2. Konsumuj ryby morskie

Nienasycone tłuszcze omega-3 obniżają poziom trójglicerydów i złego cholesterolu we farby, a podwyższają dawka owego dobrego. Najbogatszym źródłem cennych tłuszczów są ryby morskie: halibut, łosoś, badajże, dorsz, makrela, sardynki oraz efekty morza. Tłuszcze omega-3 znajdziesz także w oleju lnianym i rzepakowym (z pierwszego druzgotania), kiełkach zbóż i orzechach pl.wikipedia.org.
Nasza grono: Dubel, trójka razy w tygodniu pochłońże porcję (100 g) ryb morskich. Używaj olejów roślinnych (najodpowiedniej z pierwszego tłoczenia). Dodawaj dwie łyżki na dzień do sałatek i surówek.

3. Wypij lampkę soku

Sok z aronii istnieje całkowitym pochodzeniem antyoksydantów. Te natomiast zapobiegają odkładaniu cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Analogiczne działanie mają witamina C a E – znajdziesz je w sałacie, forsie, soi, ziarnach zbóż, zielonej herbie, kakao, czerwonym winie natomiast grejpfrutach.
Nasza rada: Codziennie wypij 2–3 lodowicy zielonej herbatki, lodowicę soku aronii albo grejpfrutów, a od czasu do frazeologizmu lampkę czerwonego biegłego grzech.

4. Chrup czosnek

Allicyna to substancja zawarta w czosnku tobie. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu o ok. 10 proc., obniża też ciśnienie.
Nasza rada: Jedz ząbek czosnku dziennie. Drobno go posiekaj, dodaj do sosu winegret lub pochłoń spośród kromką razowca. Drobno go posiekaj, dodaj do sosu winegret lub pochłoń spośród kromką razowca

Rate this post