Kreatyna na masę

kreatyna na mase


Kreatyna na przyrost masy

Jeżeli chcesz zrealizować trening na przyrost masy mięśniowej, będziesz musiał zaopatrzyć się w co najmniej kilka przydatnych odżywek. Jednak najważniejszą z nich będzie kreatyna.

Kreatyna w postaci fosfokreatyny oraz wolnej kreatyny stanowi jeden z podstawowych składników budulcowych mięśni człowieka. Dlatego podczas treningu kreatyna jest niezastąpiona, ponieważ pozwala w krótkim czasie zregenerować mięśnie. Odżywki tego rodzaju powinno się przyjmować bezpośrednio po zakończonym treningu, najlepiej w postaci płynów. W ten sposób regularnie przyjmowana kreatyna w połączeniu z ćwiczeniami pozwala zwiększyć zakres wytrzymałości mięśni – mogą one przyjmować większe obciążenia i wytrzymać też dłuższy wysiłek. Substancja tego rodzaju pomaga więc sukcesywnie w budowie mięśni przy jednoczesnym braku obniżenia ogólnej masy ciała.

Przyjmując kreatynę należy jednak pamiętać o bardzo częstym przyjmowaniu płynów. Ta odżywka wzmaga proces odwadniania, dlatego trzeba uważać, żeby nie doprowadzić do poważnego odwodnienia organizmu.

Rodzaje kreatyny

Do odżywek zaliczanych do treningów opracowanych na przyrost masy zaliczane są przede wszystkim wszelkiego rodzaju kreatyny. Kreatyna jako aminokwas występuje w blisko stu procentach w mięśniach. Dzięki niej mogą one mogą wytrzymać większe obciążenia przez dłuższy czas, zwiększa się bowiem ich wytrzymałość, poza tym całe ciało zostaje dobrze pobudzone do bardziej wymagającej pracy. Kreatyny należy przyjmować po zakończonym treningu, najlepiej tuż po pl.wikipedia.org. Należy także przyjmować zwiększone ilości płynów, ponieważ kreatyna przyśpiesza odwadnianie się.

Oprócz wspomnianego składnika warto także sięgnąć po gainery. Są to odżywki węglowodanowo-białkowe, które mogą w pewnym stopniu zastąpić regularny posiłek, jeżeli nie ma się na niego w danym momencie czasu.

Rate this post